Inhaltsbereich
Beiträge in Enzyklopädien
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Matthes, J.
(in press)
Spiral of silence theory.
In K. B. Jensen, R. T. Craig, J. Pooley, & E. Rothenbuhler (Hrsg.), International encyclopedia of communication theory and philosophy. London: Wiley-Blackwell.
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Brosius, Hans-Bernd
(im Druck)
Exemplification Theory
In Rössler, Patrick (Hrsg.), International Encyclopedia of Media Effects. Hoboken: Wiley-Blackwell.
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Haßler, J.
(i.E.)
E-Campaigning and elections
In A. Ceron (Hrsg.), Encyclopedia of Technology and Politics (S. xx). Edward Elgar Publishing.
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(accepted)
Pharmaceutical advertising
In E. Ho, C. Bylund, & J. van Weert (Eds.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
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(accepted)
Pharmaceutical lobbying
In E. Ho, C. Bylund, & J. van Weert (Eds.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
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(accepted)
Analysis of Covariance.
In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. London: Wiley-Blackwell.
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Markiewitz, A.
(accepted)
Suicide: Non-suicidal self-injury.
In E. Ho, C. Bylund & J. van Weert (Hrsg.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
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Markiewitz, A.; Arendt, F.
(2021)
Agenda-Setting
In J. van den Bulck, D. Ewoldsen, M.-L. Mares & E. Scharrer (Hrsg.), The International Encyclopedia of Media Psychology. Wiley.
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(2019)
Mediathek
In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/mediathek/
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(2018)
Suchmaschine.
In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/suchmaschine/
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(2018)
Suchmaschinenoptimierung (SEO).
In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/suchmaschinenoptimierung‐seo/
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(2017)
Empirical and Non-Empirical Methods.
In J. Matthes, R. Potter, & C. S. Davis (Eds.), Wiley International Encyclopedia of Communication Research Methods (S. 623-625). Hoboken, NJ: Wiley.
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Karnowski, Veronika
(2017)
WEBNAS analysis method.
In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. Wiley.
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Karnowski, Veronika
(2017)
Latent class analysis.
In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. Wiley.
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Brosius, Hans-Bernd
(2015)
Third-person effects
In W. Donsbach (Hrsg.), The Concise Encyclopedia of Communcation (S. 620-621). New York, NY: John Wiley & Sons.
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Meyer, Lisa; Rossmann, Constanze; Brosius, Hans-Bernd
(2014)
Risikokommunikation.
In Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (Hrsg.), Leitbegriffe der Gesundheitsförderung. Online: http://www.leitbegriffe.bzga.de/alphabetisches-verzeichnis/risikokommunikation/ (24.10.2014).
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Karnowski, Veronika
(2012)
Stichworte: Aneignung(-stheorie), Mobilkommunikation, Mobiltelefon/Handy, Short Message Service (S. 315/316).
In Günter Bentele, Hans-Bernd Brosius & Otfried Jarren (Hrsg.), Lexikon Kommunikations- und Medienwissenschaft. Wiesbaden: VS Verlag für Sozial-wissenschaften.
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Brosius, Hans-Bernd; Karnowski, Veronika
(2011)
Mass Communication.
In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
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Brosius, Hans-Bernd; Haas, Alexander
(2011)
Agenda Setting.
In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
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Brosius, Hans-Bernd
(2011)
Selective Exposure.
In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
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Brosius, Hans-Bernd; Huck, Inga
(2008)
Third-person effects
In Wolfgang Donsbach (Hrsg.), The International Encyclopedia of Communication (S. 5134-5141). Oxford: Wiley-Blackwell.
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Brosius, Hans-Bernd
(2008)
Research methods.
In Wolfgang Donsbach (Hrsg)., The International Encyclopedia of Communication (S. 4198-4204). Malden, M.A: Blackwell.
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Fahr, Andreas; Brosius, Hans-Bernd
(2007)
Meinungsführer und der Zwei-Stufen-Fluss der Kommunikation.
In Lutz v. Rosenstiel & Dieter Frey (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Band 5: Marktpsychologie (S. 509-531). Göttingen: Hogrefe.
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Brosius, Hans-Bernd; Koschel, Friederike
(2007)
Wirtschaftsberichterstattung: Inhalte, Rezeption und Wirkungen.
In Lutz v. Rosenstiel & Dieter Frey (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Band 5: Marktpsychologie (S. 533-557). Göttingen: Hogrefe.