Inhaltsbereich
Publikationen
Beiträge in Fachzeitschriften
-
Bene, M.; Ceron, A.; Fenoll, V.; Haßler, J.; Kruschinski, S.; Larsson, A. O.; Magin, M.; Schlosser, K.; Wurst, A.-K.
(2022)
Keep them engaged! Investigating the effects of self-centered social media communication style on user engagement in 12 European countries.
Political Communication, 1–25. https://doi.org/10.1080/10584609.2022.2042435
-
Wurst, A.-K.; Fenoll, V.; Haßler, J.; Kruschinski, S.; Magin, M.; Russmann, U.; Schlosser, K.
(2022)
Missed opportunity to connect with European citizens? Europarties’ communication on Facebook during the 2019 European election campaign.
Studies in Communication Sciences, 22(1), 165–184. https://doi.org/10.24434/j.scoms.2022.01.3053
-
Haßler, J.; Wurst, A.-K.; Jungblut, M.; Schlosser, K.
(2021)
Influence of the pandemic lockdown on Fridays for Future's hashtag activism.
New Media & Society. Online first, 1-23. https://doi.org/10.1177/14614448211026575
Beiträge in Sammelbänden
-
Schlosser, K.; Haßler, H.; Wurst, A.-K.
(i.E.)
Visuelle Personalisierung des Negative Campaigning: Eine Konzeptualisierung anlässlich des Wahlkampfes auf Instagram.
In C. Holtz-Bacha (Hrsg.), Die (Massen-) Medien im Wahlkampf (S. XX-XX). Springer.
-
Haßler, J.; Wurst, A-K.; Schlosser, K.
(2021)
Analysing European parliament election campaigns across 12 countries: A computer-enhanced content analysis approach.
In J. Haßler, M. Magin, U. Russmann & V. Fenoll (Hrsg.), Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election (S. 41–52). Palgrave Macmillan.
-
Schlosser, K.; Wurst, A-K.; Haßler, J.; Kruschinski, S.
(2021)
European issues, but national campaigning of German parties.
In J. Haßler, M. Magin, U. Russmann & V. Fenoll (Hrsg.), Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election (S. 103–117). Palgrave Macmillan.
-
Wurst, A-K.; Schlosser, K.; Haßler, J.
(2021)
European party groups: Transnational continuation or complement of European national parties?
In J. Haßler, M. Magin, U. Russmann & V. Fenoll (Hrsg.), Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election (S. 251–265). Palgrave Macmillan.
-
Haßler, J.; Magin, M.; Russmann, U.; Baranowski, P.; Bene, M; Schlosser, K.; Wurst, A.-K.; Fenoll, V.; Kruschinski, S.; Maurer, P.
(2020)
Reaching out to the Europeans. Political parties’ Facebook strategies of issue ownership and the second-order character of European election campaigns.
In C. Holtz-Bacha (Hrsg.), Europawahlkampf 2019 (S. 87–113). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-31472-9_3
Servicebereich