Empirische Kommunikationswissenschaft
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Beiträge in Enzyklopädien

  • Matthes, J. (in press)
    Spiral of silence theory.
    In K. B. Jensen, R. T. Craig, J. Pooley, & E. Rothenbuhler (Hrsg.), International encyclopedia of communication theory and philosophy. London: Wiley-Blackwell.
  • Brosius, Hans-Bernd (im Druck)
    Exemplification Theory
    In Rössler, Patrick (Hrsg.), International Encyclopedia of Media Effects. Hoboken: Wiley-Blackwell.
  • Haßler, J. (i.E.)
    E-Campaigning and elections
    In A. Ceron (Hrsg.), Encyclopedia of Technology and Politics (S. xx). Edward Elgar Publishing.
  • (accepted)
    Pharmaceutical advertising
    In E. Ho, C. Bylund, & J. van Weert (Eds.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
  • (accepted)
    Pharmaceutical lobbying
    In E. Ho, C. Bylund, & J. van Weert (Eds.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
  • (accepted)
    Analysis of Covariance.
    In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. London: Wiley-Blackwell.
  • (accepted)
    Suicide: Non-suicidal self-injury.
    In E. Ho, C. Bylund & J. van Weert (Hrsg.), The International Encyclopedia of Health Communication. Wiley.
  • Arendt, F. (2021)
    Agenda-Setting
    In J. van den Bulck, D. Ewoldsen, M.-L. Mares & E. Scharrer (Hrsg.), The International Encyclopedia of Media Psychology. Wiley.
  • (2019)
    Mediathek
    In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/mediathek/
  • (2018)
    Suchmaschine.
    In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/suchmaschine/
  • (2018)
    Suchmaschinenoptimierung (SEO).
    In H. Pöttker (Hrsg.), Journalistikon – Das Wörterbuch der Journalistik. Köln: Herbert von Halem. Online abrufbar unter http://journalistikon.de/suchmaschinenoptimierung‐seo/
  • (2017)
    Empirical and Non-Empirical Methods.
    In J. Matthes, R. Potter, & C. S. Davis (Eds.), Wiley International Encyclopedia of Communication Research Methods (S. 623-625). Hoboken, NJ: Wiley.
  • (2017)
    WEBNAS analysis method.
    In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. Wiley.
  • (2017)
    Latent class analysis.
    In Jörg Matthes (Hrsg.), International Encyclopedia of Communication Research Methods. Wiley.
  • Brosius, Hans-Bernd (2015)
    Third-person effects
    In W. Donsbach (Hrsg.), The Concise Encyclopedia of Communcation (S. 620-621). New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Meyer, Lisa; Rossmann, Constanze; Brosius, Hans-Bernd (2014)
    Risikokommunikation.
    In Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung (Hrsg.), Leitbegriffe der Gesundheitsförderung. Online: http://www.leitbegriffe.bzga.de/alphabetisches-verzeichnis/risikokommunikation/ (24.10.2014).
  • (2012)
    Stichworte: Aneignung(-stheorie), Mobilkommunikation, Mobiltelefon/Handy, Short Message Service (S. 315/316).
    In Günter Bentele, Hans-Bernd Brosius & Otfried Jarren (Hrsg.), Lexikon Kommunikations- und Medienwissenschaft. Wiesbaden: VS Verlag für Sozial-wissenschaften.
  • Brosius, Hans-Bernd (2011)
    Mass Communication.
    In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
  • Brosius, Hans-Bernd; Haas, Alexander (2011)
    Agenda Setting.
    In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
  • Brosius, Hans-Bernd (2011)
    Selective Exposure.
    In Patricia Moy (Hrsg.), Oxford Bibliographies Online: Communication. New York: Oxford University Press.
  • Brosius, Hans-Bernd; Huck, Inga (2008)
    Third-person effects
    In Wolfgang Donsbach (Hrsg.), The International Encyclopedia of Communication (S. 5134-5141). Oxford: Wiley-Blackwell.
  • Brosius, Hans-Bernd (2008)
    Research methods.
    In Wolfgang Donsbach (Hrsg)., The International Encyclopedia of Communication (S. 4198-4204). Malden, M.A: Blackwell.
  • Fahr, Andreas; Brosius, Hans-Bernd (2007)
    Meinungsführer und der Zwei-Stufen-Fluss der Kommunikation.
    In Lutz v. Rosenstiel & Dieter Frey (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Band 5: Marktpsychologie (S. 509-531). Göttingen: Hogrefe.
  • Brosius, Hans-Bernd; Koschel, Friederike (2007)
    Wirtschaftsberichterstattung: Inhalte, Rezeption und Wirkungen.
    In Lutz v. Rosenstiel & Dieter Frey (Hrsg.), Enzyklopädie der Psychologie. Band 5: Marktpsychologie (S. 533-557). Göttingen: Hogrefe.